دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مسائل حقوقی برای اجرت المثل

اجرت المثل روزها تصرف ملک مشاع

براساس قانون ها حقوقی در فرآورده مشاعی تمام کسانی که به نوعی سهم دار می‌باشند به نسبت سهم خویش در تمام اجزاء آن جنس سهیم میباشند و هرمورد از این افراد برای این که بتواند دخل و تصرف دنیوی در جنس مشاعی داشته باشد , می بایست از شرکاء دیگر یا این که وراث آن‌ها اذن داشته باشند .
البته در بعضی از مورد ها این قضیه پیش می‌آید که شرکاء یا این که وراث فارغ از این‌که حق اذن ای را از سایر سهامداران گرفته باشند اقدام به دخل و تصرف در جنس می‌کنند . درین زمان بقیه شرکاء می‌توانند با مراجعه به نماینده قانونی مبنا یک دادستانی از وی در خواست کنند که شایسته ترین استراتژی را برای آن‌ها در لحاظ گیرد و در این‌حالت ایشان با ارائه دادخواست مطالبه اجرت المثل روزها تصرف به دادگاه از حق شما دفاع کرده و شعبه رسیدگی کننده هم نسبت به محاسبه اجرت المثل روز ها تصرف بر مبنای لحاظ متخصص تصمیم مقتضی را خواهد گرفت .
وضعیت مطالبه اجرت المثل روزها تصرف

هنگامی که خواستار میخواهد نسبت به مطالبه اجرت المثل مبادرت کند باید سه شرط را رعایت بنماید : 

1.کار صورت گرفته بر مبنای امر خوانده انجام یافته باشد برای آن کار وجود داشته باشد با اعتنا بر عرف پاداش و اجرتی وجود داشته باشد .
2.قصد تبرعی از طرف استدلال برا کار وجود نداشته باشد .
3.احتمال دارد دوست داشته باشید بخوانید شناخت با بعضی از کارها مرتبط با نماینده قانونی خانواده
مواد رسمی اجرت المثل روزها تصرف

اصل مطالبه اجرت المثل بر اساس آیه شریفه لاضرر و لاضرار فی الاسلام می باشد و مطابق بر اصل ۴۰ قانون اساسی نیز، هیچ کسی نخواهد توانست از طریق حق خودش به شخص دیگری ضرری برساند و به منافع دیگران نیز تجاوز بنماید. همچنین در ماده قانون ۳۰ قانون مدنی، اجازه تصرف و انتفاع در هر مالی به مالک آن مال داده شده است. لذا، طبق همین ماده و ماده ۳۲۸ قانون مدنی، هر کسی که مال کسی دیگر را تلف نمایند باید مثل آن یا مبلغ آن را پرداخت نماید و متضرر خود یا به وسیله وکیل پایه یک دادگستری خواهد توانست طرح دعوا نموده و احقاق حق کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.