چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

چه علائمی را می توان ثبت کرد ؟

چه علائمی را می توان ثبت کرد ؟

برای ثبت مارک در صورت مخصوص بودن ان نسبتاً محدودیتی با اعتنا به تعاریف مو جود نیست . یک یا این که ترکیبی از یکسری کلمه و واژه , سخن یا این که عدد نیز میتوانند تحت عنوان نشانه تجاری یک کمپانی ثبت شوند . همینطور نگارگری ها , سمبل ها , نقش های سه بعدی مثل صورت و بسته بندی کالاها , علامتها سمعی مثل اصوات و آهنگ ها , عطر ها و یا این که رنگ های با خصوصیت های یگانه و… تمامی میتوانند تحت عنوان آرم تجاری ثبت شوند .

این نشانه ها تجاری تنها خاص شناسایی منابع مال و سرویس ها نمی باشند و این نشانه ها به یک سری نوع دیگر هم تقسیم میگردند . نظیر علامت ها اشتراکی که به بعضی اتحادیه ها و اعضاء آن وابستگی دارا‌هستند و به خواسته معرفی خویش , جامعه خویش و یک تراز کیفی و یا این که چه بسا بعضا لازمات متعلق کاربرد دارا هستند که از آن گزاره می توان اتحادیه مهندسان , معماران , حسابداران و … را اسم موفقیت .

یا این که علامتها تصدیق طومار ها با بدست آوردن مرحله استاندارد معلوم که برای نمایش دادن قبولی به کار می‌روند اما محدودیت برای هرگونه عضوی ندارند . این نشانه ها می‌توانند به هر شخصیت حقیقی وواقعی و حقوقی که تصدیق نماید کالاهای ذی‌ربط دارنده آن سکو و سکو میباشند اعطا شود . از این پاراگراف نشانه ها میتوانند به علامت ها استانداردهای ایزو ( iso ) اسم موفقیت که یک گواهینامه شناخته شده در مرحله دنیا به حساب آورده می شود .

فرایند ثبت نشانه تجاری چیست؟

برای ثبت نشانه تجاری تنظیم و کامل شدن بعضی مدارک ضرورت دارااست که درپی به آن میپردازیم :

افراد حقوقی

1 - یک ورژن نسخه برداری از اطلاع رسانی تاسیس , هر دسته تغییرات نظیر تغییر‌و تحول اسم , نشانی و تغییر و تحول مدیریت دلیل و همینطور خبرنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.